/ نوامبر 14, 2018 / بدون دیدگاه / در اخبار و مقالات

سامانه جامع اتوماسیون صدا و تصویر آریستا (TFI Arista Media Asset Management)

با تکیه بر دانش کارشناسان زبده ایرانی از سال ۱۳۸۵ شروع به طراحی و تولید سامانه جامع مدیریت منابع صدا و تصویر نمود که با نام تجاری آریستا عرضه شده و در حال حاضر در بسیاری از مراکز آرشیوی، سازمان صدا و سیما و سازمان ها و نهاد های دیگر در حال بهره برداری می باشد.

در طراحی و تولید سامانه مدیریت منابع آریستا ( TFI Arista Media Asset Management) علاوه بر اینکه کلیه استاندارد های نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز رعایت شده، در طول زمان نیز کاملا بومی سازی شده و همه نیازهای سازمان ها در کشور در این حوزه را پوشش می دهـد.

این سـامانه با استفـاده از بانک اطـلاعاتی Microsoft SQL Server 2008 طـراحی شده و لایه های مختلف مخازن مورد نیاز ( Online, Near-Line, Offline) را پشتیبانی کرده و علاوه بر بالا بردن بهره وری در چرخه های کاری، مدیریت کامل منابع را نیز برای سازمان به ارمغان خواهد آورد. کلیه نرم افزار ها و سخت افزار های مورد نیاز در این زمینه در سامانه آریستا تعبیه شده است و به صورت یکپارچه قابل استفاده خواهد بود. در صورت استفاده از اتوماسیون آریستا، چرخه های کاری بر حسب نیاز کاملا منعطف و قابل تعریف بوده و هیچ چرخه کاری از پیش تعیین شده برای سازمان وجود ندارد و مدیران هر مجموعه به دلخواه خود امکان تعریف چرخه های کاری را خواهند داشت.

با رشد روز افزون و فزاینده کاربرد تجهیزات دیجیتال و رایانه ای در صنایع مرتبط با صدا و تصویر و جایگزین شدن تدریجی رسانه های قدیمی از نوع نوار های مغناطیسی آنالوگ و دیجیتال مانند بتاکم، یوماتیک، وی اچ اس، دی وی و … با فایل های رایانه ای، در کنار مزایای متعددی که این رسانه های جدید به همراه دارند در صورت عدم استفاده از روش های صحیح و مناسب ممکن است دشواری های گوناگونی را ایجاد نمایند.

در سازمان ها و مجموعه هایی که دارای منابع صدا و تصویر به صورت فایل های دیجیتال می باشند یکی از مهمترین دغدغه های مدیران آن ها مدیریت و سر و سامان دادن به حجم زیادی از منابع مختلف است که هر روزه مورد استفاده کاربران قرار می گیرد.

در صورت وجود مخازن مختلف جهت نگهداری منابع به صورت فایل های رایانه ای، وجود منابع تکراری ناخواسته بر روی مخازن مختلف، حذف ناخواسته منابعی که ممکن است از اهمیت بالایی برخوردار باشند، پراکندگی منابع و عدم سهولت و سرعت در دسترسی به منابع مورد نظر و بسیاری دیگر از معضلاتی که این گونه سیستم ها برای سازمان ها ایجاد میکنند، نیاز روز افزون آنها را به یک سامانه جامع مدیریت منابع هر چه بیشتر نمایان خواهد کرد.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *