/ آوریل 13, 2019 / بدون دیدگاه / در اخبار و مقالات

 نکاتی در طراحی کارت شناسایی

کارتهای چاپ شده توسط چاپگر های بدون تصعید رنگ آفست در تعداد انبوه دارای کیفیت یکسانی هستند. اما اگر طراحی نشان ها و علامت ها صحیح باشد نتایجی که با چاپگر تصعید رنگ رومیزی نیز به دست می آید با چشم غیر مسلح به همان خوبی می شوند.

در چاپگرهای آفست یک تصویر صدها بار روی صفحات بزرگ چاپ می شود و سپس کارت نهایی از صفحه بریده می شود اما این چاپگرها بیش ار ۱۰ برابر چاپگر کارت شناسایی رومیزی هزینه دارند.

با اجرای نکات ساده ای در طراحی می توان به کیفیت قابل قبولی در چاپگر رومیزی کارت شناسایی در مقایسه با آفست دست یافت با این تفاوت که می توان شخصی سازی را نیز برای هر کارت انجام داد.

۸ نکته در طراحی نشان ها در چاپگرها

  • در نواحی رنگی ساده احتمال دیده شدن خرابی ها بیشتر است بنابراین بهتر است در صورت امکان از رنگهای بافت دار استفاده شود.
  • از نوارهای رنگی در طول کارت و داخل عکس اجتناب شود زیرا در ناحیه اطراف عکس اثر می گذارد.
  • برخی اوقات عکس ها در شروع یا انتهای کارت بهتر چاپ می شوند که بستگی به شکل دارد. برای بهترین نتیجه کل تصویر را برعکس کنید.
  • هر چه رنگ تیره تر باشد گرمای بیشتری برای چاپ لایه ها روی کارت توسط هد چاپ لازم است بنابراین رنگهای روشن تر ترجیح دارند.
  • هنگام چاپ روی کارتهای بدون تماس مطمئن شوید که طرح مورد نظر، امکان هر غیر یکنواختی در سطح را در اثر وجود تراشه یا آنتن می دهد زیرا این موارد سبب ایجاد تکه های سفید یا کم رنگ در متن و تصویر می شوند. بهترین کار این است که بخشهای مهم تصویر را در ناحیه تراشه یا آنتن قرار ندهید. از نواحی بزرگ با رنگهای ثابت نیز اجتناب کنید زیرا احتمال نشان دادن موارد جاسازی شده بیشتر می شود. بهترین زمینه استفاده از رنگ سفید، رنگهای گوناگون یا الگواست.
  • مطمئن شوید که تصویر دریافت شده مثلا ً عکس صاحب کارت دارای نور صحیح و فوکوس باشد زیرا چاپگر نمی تواند ورودی با کیفیت پایین را اصلاح کند.
  • اگر به طرح خود، لوگو یا تصویر bitmap اضافه می کنید مطمئن شوید که اندازه اصلی آن با بزرگ یا کوچک شدن برای تناسب با طرح سبب اعوجاج و پیکسلی شدن نمی شود.
  • مطمئن شوید که رنگ هر عنصر تصویر وقتی که چاپ می شود صحیح باشد هر چند رنگ آن روی صفحه درست به نظر نیاید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *