/ فوریه 5, 2019 / بدون دیدگاه / در اخبار و مقالات

راهنمای ۷ نکته ای برای طراحی ویدئووال با کارتهای Matrox

ویدئو وال ها در مراکز تجاری، اداری، سالن های جلسات و نمایشگاهها امکانات زیادی برای نمایش ویدئو و تصاویر خیره کننده ای از محصولات و ایده های شما فراهم می کنند. انواع ویدئو وال ها را با توجه به نیاز می توان با استفاده از یک کارت تا ترکیبی از چندین کارت، توسط محصولات Matrox  ساخت.

نکته اول: سخت افزار مورد نیاز برای ایجاد ویدئو وال  

کارتهای گرافیک نقش آفرینان پشت صحنه ویدئو وال هستند. انتخاب سخت افزار تعداد صفحات نمایش ویدئو وال را مشخص می کند: مثلاً هر کارت ویدئوی چند نمایشگری سری C می تواند ۶ یا ۹ خروجی را راه اندازی کند. کارتهای تک شیاری امکان راه اندازی تعداد زیادی نمایشگر را با مصرف توان کم ( که نکته مهمی در مصرف انرژی شرکتها و نیاز به فضای کمتر است ) فراهم می کنند. با دو کارت سری C میتوان تعداد مانیتور را تا ۱۸ دستگاه افزایش داد.

ویژگی هم زمانی فریم کارت به کارت  باعث می شود که باز سازی صفحات در تمام نمایشگرها همزمان شود که سبب ایجاد تصاویری با کیفیت عالی برای HD ,UHD یا ۴K می شود. نرم افزار Powerdesk می تواند مجموعه ای از ابزارهای کنترلی را در اختیار کاربر بگذارد. این امکانات عبارتند از: EDID (ارسال اطلاعات مونیتور به منبع  ) ، هم پوشانی لبه های نمایشگر، نمایش دسکتاپ روی چند مانیتور.

matrox video wall card

نکته دوم: فایده کشیده شدن دسک تاپ برای ویدئو وال چیست ؟

در این چیدمان کل نمایشگرها به صورت یک نمایشگر یکپارچه ی بزرگ دیده می  شوند که امکان حداکثر کردن اندازه نمایش دسک تاپ را تا سطح کلی مانیتورها می دهد. در سالن های جلسات شرکت ها یا نمایشگرهای نمایشگاهها چنین صفحه نمایشی امکان تمرکزکامل روی بخش کوچکی را به وجود می آورد. ویدئووال ها جانشین مناسبی برای صفحه نمایشهای بزرگ تکی هستند. صفحه های نمایش تکی از نظر اندازه و رزولوشن کافی محدودیت ایجاد می کنند در حالیکه استفاده از چند مانیتور انعطاف وتغییر رزولوشن را برای هر نصبی ممکن می سازد.

کشیده شدن دسک تاپ

نکته سوم: بهترین چیدمان برای ویدئووال  چیست ؟

در انتخاب چیدمان صحیح باید فضای فیزیکی در دسترس، اندازه مانیتورها و فاصله معمول از ویدئو وال را درنظر گرفت. یکی از متداولترین تنظمیات ویدئو وال چیدمان ۳*۳ است که در آن نسبت تصویری محتوای ویدئوی HD و UHD حفظ می شود. کارتهای سری C با اتصالات Mini HDMI or Mini DisplayPort هر کدام فواید منحصر به فردی از نظر تعداد نمایشگر و رزولوشن دارند. با کارت C-680 تا ۶ نمایشگر ۴K با حداکثر رزولوشن ۴۰۹۶×۲۱۶۰ را می توانید راه اندازی کنید.

C-900 که اولین کارت گرافیک تک شیاری ۹ خروجی است می تواند برای هر خروجی  رزولوشنی تا حداکثر ۱۹۲۰×۱۲۰۰ داشته باشد. نیاز شما هر چه باشد کارتهای سریC می توانند چیدمان های مختلفی از ۲ تا ۱۸ نمایشگر را داشته باشند .

بهترین چیدمان برای ویدئووال

نکته چهارم: چگونه می توان به راحتی محتوای ویدئو وال را کنترل کرد ؟

پس از نصب ویدئو وال، به مرحلۀ  مدیریت محتوای نمایشگر می رسیم که نرم افزار مربوط به ویدئو وال این کنترل را انجام می دهد. نرم افزار MuraControl نرم افزار مدیریت ویدئو وال با عملکردی عالی است که روش آسان و قابل درکی را برای مدیریت ویدئو وال به صورت محلی یا از راه دور فراهم می کند. با ابزارهای آسان آن می توان کنترل محتوای ورودی و خروجی، شخصی نمودن طرح های چیدمان، ایجاد، ذخیره، ورود و حذف چیدمان ها و پیش تنظیمات را انجام داد. کاربران MuraControl از امکانات ارتقا نیز بهره می برند.

این نرم افزار برای سیستم عامل ویندوز تک مجوزی است و نسخه سبک تر و رایگان آن برای آی پد است که می تواند برای ایجاد و مدیریت طرحها به صورت بلادرنگ یا آفلاین به کار رود. مدیریت آفلاین به کاربر امکان می دهد که چیدمان مورد نظر را طرح کند آن را ذخیره سازد و در زمان مناسب به کار برد. طرحهای پیچیده در مدیریت آفلاین مناسب تر هستند در حالیکه مدیریت بلادرنگ چیدمان ها امکان تغییرات سریع در صورت تغییر محتوا یا ورودیها را فراهم می کند.

کنترل ویدئو وال

نکته پنجم: چگونه می توان نمایشگرها را شخصی سازی کرد؟

کارتهای سری C همراه با  نرم افزار MuraControl می توانند ارائه ها و نمایشگرها را به روش بهینه ای برای داشتن تصاویر با کیفیت عالی تنظیم کنند. می توان متن ها را به صورت خیره کننده ای روی تصویر قرار داد. امکان تصویر درتصویر، نمایش چند محتوا را به صورت همزمان فراهم می کند به این معنی که می توان چندمحتوا را روی صفحه به صورت همزمان مدیریت نمود. کروماکی و ترکیب تصاویر امکانات مختلفی برای نیازهای کاربر فراهم می کند. کنترلهای دیگر عبارتند از: مدیریت وکنترل منابع و نرم افزارها نظیر VLC ,HTML5 ,Powerpoint ,VNC و صفحات وب می توان صفحات HTML5 را دربخشی از ویدئو وال نمایش داد. ویدئوهای اجتماعی، هواشناسی و نمودارهای اقتصادی به راحتی همراه با سایر محتواها نمایش داده می شوند.

نرم افزار شخصی سازی ویدئو وال

می توان صفحات HTML5 را دربخشی از ویدئو وال نمایش داد. ویدئوهای اجتماعی، هواشناسی و نمودارهای اقتصادی به راحتی همراه با سایر محتواها نمایش داده می شوند. با زمان بندی مناسب می توان بین چیدمان های مختلف انتخاب انجام داد تا در زمانهای بخصوصی از روز چیدمان ها تغییر کنند. (مثل پیامهای بازرگانی)

نمایش وب سایت بر روی ویدئو وال

نکات ششم و هفتم: موارد اختیاری برای دریافت منابع خارجی در ایجاد ویدئو وال کدامند؟در مورد ساخت ویدئو وال های بزرگتر چه امکاناتی وجود دارد ؟

با جفت کردن کارتهای گرافیک وکارتهای دریافت ویدئو می توان قابلیتهای ویدئو وال را افزایش داد. کارتهای کنترلر ویدئو وال سری Mura IPX می توانند دریافت چند کاناله ۴K و کدینگ و دیکدینگ H.264 از IP را انجام دهند. با کارتهای Mura IPX به راحتی تمام یا قسمتی را ویدئو وال را می توان به محل های دور در محیط شرکت ارسال نمود و بخشها یا تمام ویدئو وال را برای اهداف آرشیوی ضبط کرد.

با کارتهای Mura IPX از طریق اتصالات IP یا دوربین می توان مستقیماً به ویدئووال متصل شد. این سری محصولات برای اتاقهای کنترل، تبلیغات دیجیتال روی صفحات نمایشی بزرگ، نمایش برنامه های ویدئویی وسایر کاربردهایی که نیاز به دریافت، کد کردن، ارسال روی شبکه، ضبط، دیکد کردن، نمایش و کنترل دارند به کار می روند. بدون توجه به اندازه ویدئووال، محصولات Matrox برای رفع نیاز کاربرانعطاف پذیرند. کارتهای سریMura IPX در ترکیب با کارتهای IPX امکان دریافت و پردازش ویدئو و امکانات شبکه نمودن را برای چیدمان هایی تا ۵۶ خروجی و ورودی های بسیار بیشتر فراهم می کنند.

کارت گرافیک متراکس مدل M9188

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *