NVIDIA Grid vPC

 

مبحث Desktop Virtualization چندین سال است که در صنعت کامپیوتر مورد استفاده است. اگرچه اکثر کاربران ترجیح می دهند که کامپیوتر شخصی خود را داشته باشند اما برآروده کردن نیاز هر یک از کاربران در شبکه، کاری دشوار است و به همین دلیل راهبران شبکه ترجیح می دهند تا کامپیوترها و سرورهای موجود در شبکه را به صورت مجازی ارائه کنند تا بتوانند مدیریت بهتری روی منابع داشته باشند و همچنین در صورت نیاز کاربر به منابع بیشتر، بتوانند نیازهای آنها را برطرف کنند.

بسیاری از نرم افزارهای کاربران در یک سازمان مثل Office، Internet Browser و Video Stream ها با GPU کار می کنند و اگر راهبران شبکه مجبور باشند که برای هر کاربر یک کارت گرافیکی ارائه کنند به مشکلات زیادی برخورد خواهند کرد و بنابراین ترجیح می دهند که بیشتر بار پردازشی را بر روی CPU قرار دهند.

توانمندی های NVIDIA GRID vPC این امکان را به مدیران شبکه و راهبران می دهد تا با استفاده از یک یا چند کارت گرافیک، نیاز گرافیکی همه کاربرانی که از دسکتاپ مجازی استفاده می کنند و نرم افزارهای گرافیکی سنگینی را اجرا می کنند را برآورده کنند که این امر با به اشتراک گذاشتن کارت گرافیک صورت می پذیرد. این اشتراک گذاری بوسیله پروفایلهایی که هرکدام ویژگی های خود از جمله رزولوشن، میزان رم، تعدا مانیتور قابل پشتیبانی و … را دارند صورت می گیرد.

لیست قابلیت های NVIDIA Grid vPC و همچنین مقایسه آن با قابلیت های NVIDIA Grid vAPP را در جدول زیر مشاهده می کنید :

لیست قابلیت های NVIDIA Grid vPC